Leverans

Leveransinformation (endast Storbritannien)

Lagra: LuktaTillImpress (smelltoimpress.com)
Senast uppdaterad: 1 September 2025

Portoalternativ och priser (beställningar under 30 £)

  • Ekonomi (Royal Mail) - £2.70
    Beräknad leverans: 4-6-arbetsdagar

  • Standard (Royal Mail) - £3.50
    Beräknad leverans: 2-4-arbetsdagar

  • Express – Nästa arbetsdag (bud/Royal Mail) - £8.95
    Beställ senast 13:00 (mån–fre) För leverans samma arbetsdag. Leveranser måndag–fredag ​​(exklusive helgdagar). Avlägsna postnummer kan ta längre tid.

Beställningar på 30 pund och över: Fri leverans i Storbritannien (skickas via Economy eller Standard, efter vårt gottfinnande).

Anmärkningar om uppskattningar
Tidsramarna ovan är uppskattningar från utskick, inte garantier, och kan påverkas av förseningar från transportörer, väder eller arbetskonflikter.

Orderhantering och tidsfrist

  • Gränssnitt: Beställningar gjorda före 13:00 (mån–fre) skickas samma arbetsdag.

  • Beställningar gjorda efter 13:00Å helgerEller på Helgdagar i Storbritannien skickas nästa arbetsdag.

Spårning och leverans

  • Du får ett utskick via e-post; tjänster markerade uttrycka inkludera spårning från början till slut.

  • Royal Mails "signerade" tjänster kan visa skickad och levereras endast skanningshändelser.

  • Spåra objekt på royalmail.com/track-your-item med hjälp av det angivna spårningsnumret.

Underskrift och leveransbevis

Transportörer kan få leveransbevis genom streckkodsläsning och, i förekommande fall, registrera leveransen på sin enhet (en handskriven mottagarens underskrift får inte registreras). GPS-/skanningsdata eller en leveransbild kan användas av transportören som leveransbevis.

Om du inte är med

Om ingen är tillgänglig kan transportörerna:

  • Lämna ett visitkort och ta paketet till ett lokalt utlämningsställe. upphämtning eller omleverans, eller

  • Leverera till en granne or concierge/reception (vanligt för student-/delade eller företagsadresser).
    Om spårning visar Levererat men du inte har mottagit paketet, vänligen kontakta hushållsmedlemmar, grannar eller receptionen. kontakta oss inom 10 arbetsdagar efter avsändning.

Förseningar och servicefel

  • Ekonomi/Standard: Inte garanterade tjänster; återbetalning av leveransavgifter ges inte vid förseningar med dessa alternativ.

  • Express (nästa arbetsdag): Om vi ​​använde en garanterad nästa-dag-tjänst och den missar det garanterade fönstret av skäl som transportören kontrollerar, kommer vi att återbetala expressleveransavgiftenFörseningar orsakade av dåligt väder, trafikstockningar under högsäsong, ofullständiga/felaktiga adresser eller stridsåtgärder ligger utanför vår kontroll och berättigar inte till återbetalning av leveransavgiften.

Borttappade paket och utebliven leverans

  • En vara anses förlorat om den inte levereras 7 arbetsdagar efter avsändning (enligt operatörens policy).

  • Vänligen rapportera utebliven leverans till oss inom 10 arbetsdagar efter avsändning så att vi kan undersöka det med transportören.

  • När det bekräftats att det är förlorat skickar vi en ersättning (med tillstånd av lager) eller utfärda en återbetalaVi kan komma att be dig att skriftligen bekräfta att varan inte mottagits för att stödja transportörens utredning.

Adressnoggrannhet

Se till att din leveransadress och dina kontaktuppgifter är korrekta i kassan. Vi ansvarar inte för förseningar eller förluster orsakade av ofullständiga eller felaktiga adresser. Om ett paket returneras till oss som olevererbart kontaktar vi dig för att ordna detta. omfrakt (porto kan tillkomma) eller ett återbetalning minus originalporto.

Returer

Returer hanteras enligt vår Returer och återbetalningspolicyVänligen granska den innan du skickar tillbaka varorna.

Kontakt

SmellToImpress
E-post: info@smelltoimpress.com
Telefon: +447464946337
Adress: CPS, 6 Stratford Glen, Bangor, BT196ZP, Nordirland